رنگ اپوکسی چیست؟ کاربرد و مزایای رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی چیست؟ کاربرد و مزایای رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی چیست؟

دکوراسیون منازل یا محیط کار، یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که افراد به شدت به آن اهمیت می‌دهند. برای این چیدمان هر کس دوست دارد به نوبه خود خاص و منحصر به فرد باشد. آیتم‌های زیادی در یک چیدمان نقش دارند، که یکی از مهم‌ترین آن‌ها که به شدت نمای خانه را تغییر می‌دهد، کفپوش خانه می‌باشد. رنگ اپوکسی یکی از تجهیزات پرکاربرد به حساب می‌آید، که به عنوان کفپوش در منازل به کار برده می‌شود. نکته قابل توجه این‌ است، که اگر به دنبال این محصول در بازار رفتید و با نام پوشش کف اپوکسی مواجه شدید، تعجب نکنید، در واقع هر دو یک محصول هستند.

شرکت‌های معتبر و تولیدکننده زیادی در سطح کشور مشغول به فعالیت در عرصه تولید این نوع محصول هستند، که به تولید آن از ترکیبات رنگ آکریلیک و اپوکسی می‌پردازند. به این ترتیب این محصول به درجه بالایی از موفقیت و محبوبیت در سطح بازار دست پیدا کرد و افراد زیادی برای تهیه آن اقدام کردند. همچنین به راحتی می‌توانید با مراجعه به نمایندگی‌ها و یا سایت‌های معتبر از قیمت رنگ اپوکسی اطلاع کسب کنید. شاید در ذهن شما هنوز چراغی راجع به اینکه این محصول در اصل چه کاربردی دارد روشن باشد، پس با ما همراه باشید.

 

مقاله پیشنهادی: سندبلاست چیست و کاربرد آن ؟

رنگ اپوکسی

کاربردهای رنگ اپوکسی

در ابتدا گفتیم که رنگ اپوکسی به عنوان یک کفپوش خانه می‌تواند به کار برده شود. بله این کاملا درست است، ولی کاربرد این محصول دقیقا این نیست. از زمان طراحی و تولید پوشش کف اپوکسی، این محصول در بازار جایگاه ویژه‌ای به دست آورد؛ و از آن زمان به بعد از آن در مصارف گوناگونی استفاده شد. از جمله کاربردهای مهم پوشش کف اپوکسی می‌توان به پوشاندن گاراژ، زیر زمین، ایوان و حیاط، کف آشپزخانه، کف خانه و …. اشاره کرد. به دلیل کاربردهای مهمی که محصول پوشش کف اپوکسی دارد، برندهای گوناگون در تولید این محصول از ترکیب دو ماده مایع رزین اپوکسی و ماده سفت کننده استفاده کرده‌اند، که باعث می‌شود یک روکش حلال و مقاوم و بسیار محکم ساخته شود.

در ادامه بخوانید:  سندبلاست چوب

به این ترتیب، پوشش کف اپوکسی محکم و مقاوم شده و با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی می‌توان از انواع رنگ اپوکسی در زمینه‌های بتنی، رنگ کردن فولاد و کارایی‌های صنعتی بهره برد. این رنگ در واقع در رنگ‌بندی‌های خاص و بی‌نظیر برای فعالیت‌های گوناگون طراحی و تولید شده است. یکی از کاربردهای ویژه و پرطرفدار پوشش کف اپوکسی می‌توان به استفاده آن در کف گاراژ اشاره کرد، که رنگ‌های آبی متالیک برای تمیز بودن و کرم برای روشن شدن کفپوش بیشترین استفاده را دارند.

رنگ اپوکسی چیست

دلایل استفاده از رنگ اپوکسی

شاید با خود بگویید اصلا دلیل استفاده از این تجهیزات چیست و به دنبال جواب آن باشید. در واقع برای استفاده از رنگ اپوکسی در کف باید از دو جزء جداگانه استفاده کنید، تا بتواند به نحو احسنت کار خود را انجام دهد. پوشش کف اپوکسی به این صورت به کار برده می‌شود، که باید در زمان تهیه این محصول، رزین اپوکسی را با مواد سفت کننده پلی امین تهیه و سپس آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید. استفاده از این محصول نه تنها درخشندگی و زیبایی کف را بیشتر می‌کند، بلکه اگر کف ساختمان دچار خرابی و مشکل باشد، آن را نیز بهبود می‌بخشد.

بنابراین از این محصول می‌توانید برای هر سطحی اعم از دیوارها، سقف طبقات و پله‌ها و …استفاده کرد. پس هر یک از این بخش‌ها دچار ترک، پوسیدگی و مات شدگی باشند، به راحتی می‌توانید با استفاده از انواع رنگ اپوکسی یک تغییر و تحول عالی ایجاد کنید و درخشندگی، براقی و زیبایی را به آن‌ها ببخشید. از آنجایی دیوارها، پله‌ها و کف ساختمان ممکن است در اثر شرایط گوناگون با برخورد اجسام سنگین مواجه شود، با پوشش‌دهی آن‌ها به وسیله رنگ اپوکسی دیگر هرگز دچار خراش و آسیب نمی‌شود زیرا بسیار مقاوم و محکم شده است.

در ادامه بخوانید:  سند بلاست فلزات

برای انجام این کار ابتدا باید مراحلی را طی کنید، که این مراحل شامل موارد ذکر شده در زیر است:

  1. ابتدا از تمیز بودن سطح مطمئن شوید.
  2. پوشش کف اپوکسی را کاملا به هم بزنید و بکشید، و بعد از آن برای به کار بردن به روی سطح مورد نظر استفاده کنید.
  3. اجازه دهید خشک شود.
  4. اضافه کردن روغن جلا در نهایت باعث افزایش درخشندگی و زیبایی بیشتر سطح مورد نظر خواهد شد.

لیست قیمت رنگ اپوکسی

مزایای استفاده از رنگ اپوکسی

  • استفاده از این رنگ در کف گاراژ باعث نه تنها باعث روشن شدن آن می‌شود، بلکه از آن در برابر رد تایر، لکه‌های نفتی، نشت، پوسته شدن و ترک‌ها محافظت می‌کند.
  • این رنگ در برابر خراش و تحمل رطوبت مقاوم است و به راحتی می‌توانید از این محصول برای کف آشپزخانه خود برای جلوگیری از لک‌های قهوه، سس و … استفاده کنید.
  • هر گونه آسیب و خرابی سطوح مورد نظر را به راحتی پوشش می‌دهد.
  • امکان استفاده از این محصول در سطوح داخلی و خارجی
  • بهره‌مندی از مزیت رنگ اپوکسی محکم و مقاوم بودن در برابر فشار، شکستگی، ترک و شکاف
  • مقاومت در برابر لیز خوردن
  • مقاومت در برابر آب و آتش

با توجه به مزیت‌های عالی که این محصول دارد، از آن برای حمام، دست شویی، استخرها و سونا و جکوزی نیز استفاده می‌شود. این محیط‌ها به دلیل آنکه معمولا آب و بخار زیادی را در خود دارند، ممکن است دچار رطوبت و نم‌زدگی شوند، به همین دلیل باید با رنگی سر و کار داشته باشند، که آسیبی به دیوار و سطوح مختلف وارد نکند. این محصول با توجه به کاربردهای ویژه و خارق‌العاده‌ای که دارد، در طیف بسیار گسترده‌ای مورد استفاده واقع می‌شود؛ که قادر به نام بردن تک تک آن‌ها نیستیم. به این ترتیب شما نیز می‌توانید برای هر سطوحی که مورد نیاز است، از این محصول بهره ببرید.

در ادامه بخوانید:  خدمات سندبلاست با بهترین کیفیت ممکن

مزیت رنگ اپوکسی

در نهایت اگر تا کنون با ما همراه بوده‌اید، بهتر است بدانید که شما بسیار خوش شانس هستید. یکی از سخت‌ترین و پایدارترین انواع مواد رنگی که امروزه در بازار موجود و بسیار پرطرفدار است، رنگ پوشش کف اپوکسی می‌باشد که از قابلیت‌های بسیار عالی برخوردار خواهد بود. برای تهیه این محصول می‌توانید از قیمت رنگ اپوکسی در بازار اطلاع کسب کنید و یک خرید ایده‌آل داشته باشید. شرط یک مدیریت عالی، داشتن یک تصمیم بی‌نقص است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *