سند بلاست آهن با بهترین کیفیت

سند بلاست آهن با بهترین کیفیت

در این مقاله درباره ی سند بلاست آهن بیشتر خواهید دانست. با شرکت سندبلاست کاران همراه باشید!

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر همه ما می‌توانیم یک زندگی آرام و بی‌دغدغه در خانه‌هایمان داشته باشیم، تنها به دلیل برنامه‌ریزی درست و عالی سیستم‌های لوله کشی و ساختمان‌سازی است. زندگی همه ما بر پایه این سیستم‌ها شکل می‌گیرد، به همین دلیل باید در آن‌ها از بهترین تجهیزات به روز و عالی بهره برد. فرآیندهای مهمی در این تاسیسات به روی انواع تجهیزات شکل می‌گیرند، که یکی از مهم‌ترین آن‌ها رنگ‌آمیزی انواع متریال و سطوح آهنی می‌باشد.

همه شما بارها سطوح آهنی اعم از لوله‌ها، دیوارها، مخازن و … را در دور و اطراف خود دیده‌اید؛ ولی شده تا به حال فکر کنید این سطوح چگونه می‌توانند در برابر شرایط گوناگون اعم از رطوبت، سرما و گرما، فشار و دمای زیاد مقاومت کنند؟ به این ترتیب برای آنکه بتوان از این سطوح آهنی در برابر شرایط گوناگون محافظت کرد، باید آن‌ها را رنگ‌آمیزی نمود. همانطور که می‌دانید چرخه طبیعت به خودی خود ادامه پیدا نمی‌کند و هر کاری برای انجام شدن به یک کار دیگر وابسته است. برای رنگ‌آمیزی این سطوح نیز، باید ابتدا فرآیندی به نام سند بلاست آهن به روی این سطوح انجام شود. در اینجا قصد داریم شما را با مفهوم سند بلاست به روی سطوح آهنی آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

سند بلاست آهن چیست؟

همانطور که ابتدا ذکر شد، انواع سطوح آهنی به دلیل آنکه تحت شرایط سخت بوده‌اند، مطمئا دچار اکسید، زنگ‌زدگی، ساییدگی و … شده‌اند. به این دلیل برای رنگ‌آمیزی و یا هر نوع پوشش دیگر آن‌ها ابتدا لازم است این مواد اضافی از روی سطوح آهنی برداشته شود. در واقع سطوح آهنی به زنگ‌زدایی نیاز دارند، و این به دلیل در معرض اکسیژن و رطوبت قرار داشتن این سطوح می‌باشد. به این ترتیب این وظیفه مهم توسط عملیات سند بلاست آهن صورت می‌گیرد.

در ادامه بخوانید:  سند بلاست مخازن و 3 نکته مهم درباره آن

در اصل سند بلاست به معنای ساب‌پاشی است و به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن ترکیب ماسه و آب با فشار زیاد به روی سطوح پاشیده می‌شود و هر گونه زنگ‌زدگی، خوردگی، ساییدگی و آسیب را از روی آن‌ها پاک کرده؛ و به نوعی سطوح آهنی را به شکل اولیه باز می‌گرداند. محبوبیت فرآیند پیاده‌سازی انواع سندبلاست آهن به این دلیل است که نه تنها آلودگی و خوردگی‌ها را از روی سطوح پاک می‌کند، بلکه فرورفتگی و ساییدگی را در آن از بین می‌برد و به راحتی یک سطح پاکیزه و عالی را برای رنگ‌آمیزی و یا هر نوع پوشش دیگر آماده می‌کند.

با استفاده از بهترین دستگاه سند بلاست آهن تمیزکاری اکسیدهای حاصل از نورد و رنگ‌های قدیمی با چسبندگی کم به روی سطوح به صورت عالی و بی‌نقص انجام می‌‎شود و دیگر جای هیچ ابهامی را باقی نمی‌گذارد. همچنین برای استعلام از قیمت سند بلاست آهن می‌توانید از طریق سایت‌های معتبر با مشاوران و کارشناسان نمونه ارتباط برقرار کنید و در این زمینه تحقیقات لازم را انجام دهید. به این وسیله می‌توان تمام تجهیزات صنعتی کارخانجات اعم از تانکرها، لوله‌ها و توربین‌ها و … را از مواد زنگ‌زدگی پاکیزه و تمیز کرد. از آنجایی که فرآیند سندبلاست آهن سال‌هاست در بسیاری از حرفه‌ها مورد استفاده واقع می‌شود، از آن پس به بعد مورد استقبال و توجه بسیاری قرار گرفته است.

سند بلاست آهن

مواد اولیه سند بلاست آهن چه چیزهایی است؟

برای آنکه بتوان این فرآیند را به نحو احسنت انجام داد، در آن از بهترین مواد و متریال اولیه و مرغوب استفاده می‌شود. در واقع مواد اولیه‌ای که در این سندبلایت به کار برده می‌شود، از انواع رزین‌ها، عایق‌های مخصوص و مواد مرغوبی است، که تاثیر بسیار زیادی در انجام این فرآیند می‌توانند داشته باشند. این فرآیند باعث می‌شود که یک لایه مخالف با اکسید به روی انواع سطوح آهنی به وجود آید، که در نتیجه این سطوح را در مقابل آب و رطوبت100% مقاوم می‌کند و در طول زمان طولانی مدت هیج آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود.

در ادامه بخوانید:  سندبلاست چوب

مواد اولیه‌ای که در این فرآیند به کار برده می‌شوند، بسیار حائز اهمیت قرار دارند به همین ترتیب باید انجام این فرآیند را به افراد متخصصی واگذار کنید، که در این کار خبره و بهترین متریال را به کار ببرند. داشتن بهترین تجهیزات در این عملیات باعث می‌شود تا شما سطوح پاکیزه‌تر و آماده‌تری برای رنگ‌کاری و پوشش‌های دیگر داشته باشید. در رابطه با انجام این فرآیند نکات مهمی وجود دارد که با ما همراه باشید تا از آن‌ها آگاه شوید.

سند بلاست آهن چیست

نکات مهم در اجرای سندبلاست آهن

  • در انجام این عملیات ابتدا باید استفاده از تجهیزات ایمنی اعم از ماسک، لباس مخصوص و دستکش را مدنظر قرار دهید.
  • از آنجایی که رزین‌ها و مواد مورد استفاده در سند بلاست شیمیایی و خطرناک هستند و ممکن آسیب‌هایی را برای فرد ایجاد کند، باید نهایت دقت را در این فرآیند به عمل آورید.
  • به دلیل شیمیایی بودن این متریال، ممکن مواد وارد ریه شده و آسیب‌های جدی به بار آورد، به این ترتیب استفاده از ماسک را فراموش نکنید.
  • در انجام این کار، فاصله مناسبی که باید بین فرد و سطح مورد نظر باشد، حداقل 50 سانتی‌متر است؛ که این به دلیل جلوگیری از نشستن زیاد اسپری به روی سطوح مورد نظر می‌باشد.

قیمت سند بلاست آهن

تمام نکات الزامی در رابطه با انجام فرآیند سند بلاست آهن را مورد توجه قرار دهید، تا بتوانید جان خود را از مواد شیمیایی و سمی در امان نگه دارید و از همه مهم‌‎تر، یک عملیات عالی و بی‌نقص را پیاده کنید.

مقاله مرتبط : سندبلاست لوله

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *