سند بلاست مخازن و 3 نکته مهم درباره آن

سند بلاست مخازن و ۳ نکته مهم درباره آن

در این مقاله به بررسی سند بلاست مخازن می پردازیم. ما در دنیای زندگی می‌کنیم که سراسر تجربه و کشفیات جدید است. برای آنکه افراد بتوانند در کار و حرفه خود سرآمد و برتر باشند، باید بتوانند فعالیت‌های جدیدی را ابداع کنند که این نتیجه داشتن یک مدیریت درست و تصمیم ایده‌آل است. تا به حال نام سند بلاست را شنیده‌اید؟ سند بلاست نام یک فرآیند برتر در صنایع مختلف است که به شما کمک می‌کند تا بهترین‌ها را تولید کنید. نام دیگری که در صنعت به روی سند بلاست گذاشته شده، ساب‌پاشی است که اکنون قصد داریم راجب به آن اطلاع کسب کنیم.

سند بلاست چیست؟

انواع قطعات مختلف تولید شده از جنس فلز، آهن، شیشه، چوب و غیره در طی شرایط سخت دچار آلودگی، زنگ زدگی و گرد و غبار می‌شوند که در صورت استفاده از آن‌ها نمی‌توان یک عملکرد عالی را انتظار داشت. برای آنکه بتوان این قطعات را به حالت اولیه بازگرداند، باید آن‌ها را تحت عملیاتی به نام سند بلاست قرار داد. شاید برای شما جای سوال باشد که در این فرآیند دقیقا چه کاری صورت می‌گیرد. سند بلاست در واقع یک تجهیزات فوق‌العاده ایده‌آل تشکیل شده از مواد ساینده بسیار قوی است، که در کمترین زمان تمام آلودگی‌ها را از روی سطوح قطعات می‌زداید و به حالت اولیه باز می‌گرداند. سپس سطوح بعد از گذراندن مرحله سند بلاست، آماده رنگ‌کاری، حکاکی و . . . خواهند شد.

در ادامه بخوانید:  سندبلاست | سندبلاست خشک چیست و چه کاربردی دارد؟

سند بلاست به معنای پاشیده شدن مواد ساینده با فشار قوی به روی آلودگی و گرد و غبار است. که طی این فرآیند کارهایی مثل زنگ‌زدایی، ماسه‌زدایی و رنگ‌برداری به روی سطوح داخلی و خارجی قطعات برای صیقل دادن آن‌ها انجام می‌گیرد. همچنین از این روش موثر و پرطرفدار در فعالیت‌های صنعتی برای زبر کردن قطعات، لعاب‌کاری و تفلون کاری نیز استفاده می‌شود. اما در اینجا قصد داریم راجب به سند بلاست مخازن یکی از روش‌های صافکاری قطعات اطلاعات به دست آوریم.

تمام آنچه در مورد سند بلاست خشک نیاز است بدانید

سندبلاست مخازن

سند بلاست مخازن چیست؟

همانطور که راجب به کارکرد سند بلاست در صنایع مختلف توضیح دادیم، سند بلاست مخازن نیز یکی از انواع پرکاربرد در این حرفه به شمار می‌آید. با توجه به نامی که به روی این روش سند بلاست گذاشته شده، می‌توان تا حدودی تشخیص داد که این روش در چه صنعتی کاربرد دارد. از آنجایی که مخازن و تانکرهای ذخیره‌سازی جزو مهم‌ترین اجزای صنعتی به حساب می‌آیند، باید قبل از تولید تحت اجرای سندبلاست مخازن قرار بگیرند.

همه شما با کاربرد انواع مخازن آشنا هستید. بیشتر مخازن برای نگهداری مایعات و سیالات، مخازن مخصوص ذخیره کردن آب، مخازن فلزی برای ذخیره‌سازی مایعات نفتی و مواد شیمیایی و غیره مورد استفاده واقع می‌شوند.   مخازن از متریال‌های گوناگونی اعم از پلیمرها و فولاد ساخته شده‌اند، اما فرآیند سندبلاست مخازن تنها به روی مخازن تولید شده از فولاد قابل اجرا است.

سندبلاست مخازن

دلیل قرار گرفتن مخازن طی فرآیند سند بلاست چیست؟

مخازن به دلیل آنکه ممکن است طی شرایط آب و هوایی گوناگون قرار بگیرند، باید برای محکم و مقاوم شدن رنگ‌آمیزی شوند؛ تا دوام آن‌ها در برابر اثرات مخرب محیطی و مواد شیمیایی گوناگون افزایش پیدا کند. اغلب مخازنی که دارای لک، زنگ‌زدگی و آثار رنگ و آلودگی‌های سطحی هستند، نتیجه رنگ‌آمیزی درستی نمی‌توانند به همراه داشته باشند. به این ترتیب تنها راه تاثیرگذار برای پاکسازی هر گونه آلودگی و لک به روی مخازن، اجرای سند بلاست مخازن است.

در ادامه بخوانید:  خدمات سندبلاست با بهترین کیفیت ممکن

از آنجایی که قبل از رنگ‌آمیزی مخازن، آماده‌سازی سطح فولاد از اهمیت زیادی برخوردار است، انجام عملیات سند بلاست مخازن باید مورد توجه زیادی قرار بگیرد. به این صورت می‌توان یک پوشش فوق‌العاده قوی و تاثیرگذار در طول مدت زمان طولانی به روی مخازن ایجاد کرد. به دلیل آنکه مخازن به عنوان یک عامل اصلی در نگهدارنده آب آشامیدنی محسوب می‌شوند، باید از هر گونه عوامل مخرب و مضر دور بمانند و هیچ گونه نقص و ناخالصی در آن باقی نماند. نکته مهمی که در سندبلاست مخازن بسیار اهمیت دارد، استفاده از بهترین مواد ساب‌پاشی با کیفیت بالا است، زیرا اگر فرآیند سند بلاست به صورت کامل و عالی انجام نشود، نمی‌توان رنگ‌آمیزی درستی را به روی مخازن اجرا کرد. به این ترتیب بعد از گذشت زمان پوشش یا طرح رنگ اجرا شده تخریب شده و از بین می‌رود.

اگر دوست دارید که پروژه خود را به صورت عالی و کامل به اتمام برسانید، باید از سندبلاست مخازنی استفاده کنید که تجهیزات کاملی اعم از دستگاه سند بلاست، نازل، تجهیزات ایمنی اپراتور، کمپرسور، شیلنگ اتصال و ذرات ساینده با کیفیت بالا را در بر داشته باشد تا بتواند این فرآیند را در سطوح داخلی و خارجی مخازن بدون مشکل و نقص به کار ببرد.

سندبلاست مخازن

استفاده از سند بلاست در مخازن یکی از فرآیندهای بسیار جذاب و کاربردی در صنایع مختلف است که مزایای زیادی را برای دنیای مدرن به همراه دارد. این راهکار نه تنها یکی از عوامل موثر و تاثیرگذار است، بلکه هزینه مقرون و به صرفه‌ای را به دنبال دارد. برای داشتن بهترین شیوه مدیریت در کار و حرفه خود، بهتر است این فرآیند را در عالی‌ترین مزایا و با اطمینان کامل انجام دهید تا با مشکلات جبران ناپذیر مواجه نشوید.

در ادامه بخوانید:  سند بلاست رنگ
نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *